Monday, January 9, 2012

Konspirasi BNM : Ada apa dgn Logo Kijang Emas?


Assalamualaikum W.B.T

Pergh . . . mcm tak percaya, baru2 ini saya didedahkan oleh seorang sahabat tentang logo Kijang Emas pada Wang Kertas keluaran BNM. Mcm tak percaya, tapi bila dikaji dgn mendalam . . . mak aihhh . . byk nya kebetulan, adakah ianya kebetulan atau . . . .

Wahai pembaca budiman, saya ingin ingatkan kepada anda semua supaya tidak percaya kepada apa yg saya tulis tetapi kaji sendiri dan fikirkan lah secara mendalam.

Artikel ini adalah mengenai Konspirasi pada logo BNM yg ada dlm wallet kita semua.

Sebelum itu, mari kita lihat Logo Kijang Emas



Soalan pertama drpd saya, adakah ni Kijang? Apakah simbolik pada Matahari dan Bulan diatas Kijang tersebut? Ya, byk drpd kita tidak mempertikaikanya sebelum ini kerana ramai diantara kita yg tak tahu bagaimana rupa Kijang yg sebenar.

Sekarang, mari kita lihat pula Gambar Kijang yg sebenar.






Apa yg anda dapat lihat?

1. Tanduk Kijang, haiwan yg bernama kijang ini biasanya bertanduk dan tanduknya sgt cantik. Tapi hanya Kijang Jantan sahaja yg mempunyai Tanduk yg besar dan cantik seperti itu, jika betina, biasanya tanduknya pendek sahaja atau tak tumbuh langsung. Hmm . . . jadi mungkin logo Kijang diatas adalah logo Kijang betina mungkin?? Tapi kijang Jantan pun ada juga yg patah tanduk, biasanya kalah dlm perlawanan antara Kijang semasa musim mengawan. Jadi kebetulan logo diatas adalah Kijang Jantan yang dah kalah kot . . . mungkin jugak ye tak, adakah Kijang kita jenis Kijang yang Kalah???

2. Telinga Kijang, kita dapat lihat telinga kijang itu terkeluar dan agak bulat sedikit berbanding Kijang pada logo.

3. Ekor Kijang, ini adalah antara perbezaan yg paling ketara, jika kita dapat lihat, tak kira lah yg Jantan atau Betina, ekor Kijang tu biasanya pendek sahaja, tapi ekor pada logo Kijang BNM adalah sgt panjang hingga hampir sampai ke lehernya.















Wahai pembaca budiman, cuba bandingkan logo di sebelah kiri dgn haiwan disebelah kanan, ada byk persamaan tak?






















Aik. . . kalo binatang yg ni mcm sama, memang ada byk persamaan pun.

1. Telinganya tajam dan kedalam

2. Offcourse Jantan or Betina mmg takde tanduk

3. Ekornya panjang, hampir mencecah tanah

4. Dada di bahagian hadapannya rendah kebawah sementara perutnya kurus menyebabkan bahagian perutnya meninggi keatas berbanding dadanya.


Wahai pembaca budiman, logo Kijang yg diwar-warkan itu sebenarnya bukannya Kijang, ianya lebih hampir kepada Haiwan Anjing, ini adalah logo2 Kijang di Malaysia



Logo Kelantan FA, seperti biasa, telinganya agak bulat dan terkeluar, ekornya juga pendek.













































Ini adalah produk syiling emas keluaran BNM iaitu Kijang Emas, soalnya, kenapa kijang pada syiling emas tu ekornya pendek sahaja? kenapa tak sama mcm ekor pada logo?











Ya, disaat ini pasti ramai diantara anda yang terkejut, bingung dan hairan . . . ish betul ke? kenapa logo BNM lebih hamipr kpd Anjing berbanding Kijang?



Wahai sahabat2 semua, tahukah anda Anjing apakah yg ada pada wang kertas anda???

Perhatikan dibawah . . .






















Ini adalah ANUBIS, seekor DEWA MESIR KUNO. Disebelah kiri adalah dlm bentuk Dewa, dan disebelah kanan adalah dlm bentuk Haiwan.












































Siapakah ANUBIS?

Menurut mitos Mesir Kuno, Dewa Anubis adalah anak kepada maha dewa RA. Anubis adalah adik beradik kepada Horus iaitu Dewa Matahari/siang. Dewa Horus adalah yg popular bagi menentang Dewa Malam iaitu Set/Seth. Sudah menjadi lumrah, cahaya menjadi kebaikan dan gelap menjadi kejahatan. Ini juga menjelaskan Simbolik bagi bulan dan matahari diatas kijang pada logo BNM.

Lambag Horus.







Lambang mata adalah lambang bagi Dewa Horus. Agak2 korang Familiar tak?

























Selain lambang mata, lambang matahari juga digunakan.





























Lambang Horus : One Eye pada duit Dollar






















































Di Amerika sendiri, ramai yang bingung tentang logo mata satu diatas Piramid ini,ramai yg bingung akan asasnya meletak kan logo yg sudah tentu sekali tiada kena mengena dgn sejarah Amerika.




Sekarang cuba lihat logo yg dibulatkan.
















































Dalam logo tersebut itu pula terdapat simbol matahari dan bulan.

Untuk makluman semua,bulan dan matahari merupakan sembahan masyarakat pada zaman dahulu, ataupun lebih dikenali masyarakat yang menganut agama pagan(menyembah alam). Masyarakat Mesir Purba telah dicatatkan menyembah matahari sebagai tuhan yang dikenali sebagai Amon-Re (Tuhan Matahari bermata satu). Catatan ini sering ditemui melalui ukiran pada makam Firaun dan Pyramid

Manakala anjing itu pula kelihatan sperti PharaohDog/Pharaoh Hound yang merupakan lambang kepada Mesir Kuno. Lambang anjing pada masyarakat mesir kuno juga melambangkan Dewa Anubis. Lambang ini sememangnya salah satu simbol identiti bagi pergerakan Freemason.

Seperti yang saya terangkan diatas, Anubis dan Horus adalah adik beradik, satu logonya Anjing dan satu lagi logonya mata satu (Dajjal). Jadi, adakah RM dan Dollar adalah adik beradik?

ini pula kaitan Malam dan Siang dalam Freemasonry






Dapat kita lihat dlm gambar ini iaah lantai Freemason, kaitan siang dan malam dan tangga menuju siang, ditengah2 nya ada mata satu (Horus or Dajjal)












Adakah satu kebetulan atau sesuatu yang memang telah ditetapkan?

Hermp.. Nampak menarik. Let’s dig more.

Bank Negara tertubuh di bawah Ordinan Bank Negara Malaya 1958 jadi Bank Negara ni memang bawah kerajaan. Info yang ada, Bank Negara Malaysia ialah sebuah bank pusat / induk untuk Malaysia. Tapi dekat laman web BNM tak ada pulak tunjukkan Carta Organisasi. Tak ada pun tunjuk dibawah Kerajaan atau Kementerian mana. Jadi siapa sebenarnya pemilik Bank Negara?

Bank Negara ni GLC ke? Syarikat berkaitan kerajaan ke? Antara tugas Bank Negara dinyatakan di situ, menasihat Kerajaan dan mempengaruhi suasana kredit negara. Mengapa dia yang menasihat Kerajaan? Mesti handal orangnya.

To make this things more interesting, 1st Gabenor bagi BNM semasa awal penubuhan Malaysia dalam mencorakkan ekonomi adalah warga asing – Tan Sri W H Wilcock! Apa nak heran, zaman tu memang zaman koloni dan kita masih lagi bergantung harap pada warga asing.

Jadi, adakah benda ni satu kebetulan atau memang dah dirancang seperti tertubuhnya Freemason di Pulau Pinang? Tepuk dada, tanya hati. Pada aku, benda ni tak perlu nak difikirkan sangat sebab kesohihannya memang samar-samar unless kamu memang berjiwa kental nak mengkaji benda ni. Tapi sebelum kamu mengkaji benda ni, baikla pergi mengaji dulu benda yang betul-betul boleh membantu ummah.

Base on artikel dekat blog ni banyak perkara yang kononnya dibuat rujukan serta dari pembacaan. Tapi rujukan langsung tak ada dari mana. Jadi bagi aku perkara ni tak boleh terima sebab sohihnya tiada. Kalau perkara ni di ambil serius seperti konspirasi kononnya ekonomi Amerika Syarikat akan collapse dan akan berpindah ke Jurusalem dan dagangan matawang digital bermula, jadi apa yang anda harus lakukan untuk selamatkan ekonomi kita semua?




5 comments:

  1. binatang yg dijumpa di texas sama macam logo bnm.
    http://jlbgibberish.blogspot.com/2004/10/return-of-zombie-chupacabra.html

    ReplyDelete
  2. Bagi aku haiwan dalam not RM bukan anubis tetapi Seth. Korang tak caye bleh carik pasal dewa-dewi Mesir ni. Lagi satu anubis tu anak kepada seth.

    ReplyDelete
  3. Knpa tdk tukar tu logo knpa kijang yg ori

    ReplyDelete
  4. Udah2 la tu. jgn sengal. Tu bukan logo mata.. logo tu disebut pineal-gland. Atau otak tengah. Dorg tau fungsi otak tengah lebih jauh dari tamadun kita. Buat kajian dulu sebelum nk rumus ape2. Nanti jadi penyebab Kepada Kerosakan fahaman org lain. Tanggung dosa tak habis. Pegi check pasal otak tgh tu. dalam surah QAF ayat 36. ALLAH dah bgtau kekuatan kepandaian kaum lalu lebih hebat berbanding sekarang. Jd jgn sombong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pineal gland berbentuk macam kacang manakala yg ini berbentuk bulat...sila terangkan lebih lanjut boleh sebab berdasarkan cara tuan atau puan ni bercakap,tuan sangat arif dalam hal ni sehingga merendahkan orang lain...maka saya nak tau lebih lanjut dalam hal ini...juka tidak keberatan boleh tuan terangkan? Saya boleh memberikan no tel saya jika tuan sudi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...